Orientation meeting - Reisverslag uit Curitiba, Brazilië van Kim Sanden - WaarBenJij.nu Orientation meeting - Reisverslag uit Curitiba, Brazilië van Kim Sanden - WaarBenJij.nu

Orientation meeting

Door: Kim van der Sanden

Blijf op de hoogte en volg Kim

17 Juli 2012 | Brazilië, Curitiba

Bom dia!

Alhoewel laat dat bom maar weg... o chove (het regent). Vanacht hebben Anne en ik voor de eerste keer geslapen zonder dat we 3 fleece dekens nodi hebben gehad. We hebben namelijk een soort van verwarming gekocht, echt een uitvinding! Het is hier nu heerlijk warm en ik hoef niet meer met bevroren vingers te typen. Helaas zijn Anne en ik niet zelf met dit geniale idee gekomen, maar hebben we dat afgekeken bij de Fransen. Maar beter goed gejat dan slecht bedacht zeg ik altijd maar.

Gisterochtend hebben we onze eerste orientatiemeeting met de rest van de exchange students gehad. Erg leuk! Gelukkig hebben Anne en ik geen les in het Portugees maar volgens we het Engelse programma op de Business school. Ergens vind ik dat ook wel weer een beetje jammer aangezien ik het een uitdaging had gevonden om lessen in het Portugees te volgen. Maar misschien dat er ergens nog ruimte is in mijn lesrooster om dat voor elkaar te boksen, we'll see. De oriëntatie meeting stond gepland om 9.30 in the blue building. Nou ik kan je vertellen het campus terrein is GROOT! Daarnaast maakt vrijwel elk gebouw wel gebruik van blauwe accenten, inderdaad we waren 5 minuten te laat. Gelukkig kwamen we onderweg Jonas tegen (een jongen uit Finland) die door een Braziliaanse vriend werd begeleid. Deze wist het blauwe gebouw wel te vinden, enfin 5 minuten te laat arriveerden we dan toch in de desbetreffende projection room.

De ruimte zat al redelijk vol en nieuwsgierig heb ik even iedereen geobserveerd. Er zijn behoorlijk veel Fransen, ik geloof een stuk of 14 tot nu toe. Daarnaast zijn er 4 Duitsers uit Frankfurt, een Amerikaan uit.. (je raad het al) North Carolina. (Ik weet niet wat het is met North Carolina en Curitiba blijkbaar een match made in heaven.) Daarnaast was er nog een Colombiaan, een Italiaan en een echte Braziliaan. De Braziliaanse kwam uit het noorden en moest dus ook erg wennen aan de kou. Bij aankomst hebben we meteen onze schoolpas gekregen en tevens ook wat algemene informatie. Zo moeten we een aantal documenten uitprinten en deze meenemen naar de Federale Politie. Deze moeten we daar laten zien, nog een keer terug komen op afspraak (efficiëntie is hier ver te zoeken) en dan is het allemaal geregeld... als het goed is. Daarnaast hebben we onze vrije dagen doorgekregen, voorlopig dus geen weken vakantie voor ons. Maar moeten we het gewoon doen met een paar dagen tussendoor. Gelukkig mag je 25% missen van elke klas zodat we toch nog enigszins wat speling hebben.
Na alle algemene informatie hebben we een rondleiding gekregen over de campus, pffff GROOT! Blijkbaar zitten er op PUCPR (je spreekt het uit als POEK, ik zeg de hele tijd PUKE, wat de Amerikanen erg grappig blijven vinden) maar liefst 20 000 Braziliaanse studenten. That should be fun!
Ik had mijn camera bij me, maar het kaartje zat nog in mijn computer dus de foto's houden jullie nog tegoed.

De rest van de middag zijn Anne en ik thuis gebleven en hebben we een typische Hollandse maaltijd gekookt. Aardappelen, Broccoli en kip. Die Brazilianen hier zijn gek op fastfood, zo hebben ze in de kantine maar liefst 5 fastfoodketens! Dus Anne en ik hebben wel een beetje genoeg van die ongezonde meuk. Gelukkig zijn er hier genoeg alternatieven producten. Zo ziet het fruit er hier niet uit, maar het smaakt heerlijk!
's Avonds hebben Anne en ik weer een film gekeken, we wilden eigenlijk wat gaan drinken met Imari (de Amerikaan) of Nick maar beiden hadden al iets te doen dus dat ging helaas niet door. Vanavond hebben we het afscheidsfeestje van Nick waar ik erg zin in heb. Van de andere kant ook wel weer jammer want hij wist ons wél wegwijs te maken ;). Ik zei al dat hij er een nieuwe stalker bij heeft gekregen omdat ik hem Facebook messages ga sturen zodra dat hij terug is in de United States. Dat vond hij helemaal geen probleem en als hij ooit nog eens naar Nederland zou komen zou hij ons opzoeken. Wat ik een prima deal vond.

Vandaag was de planning om Curitiba in te gaan, maar het regent dus ik verwacht dat we richting school gaan om al het papierwerk te printen zodat we misschien morgen richting de Federale Politie kunnen gaan. Daarnaast gaan we dit weekend weg met alle exchange students naar het eiland Ilha Do Mel. Waar het blijkbaar 25 graden gaat worden dus ik heb mijn bikini alvast in mijn tas gestopt! Als ik Google mag geloven is het daar echt heel mooi! Nou dit was een tussentijdse update, het is hier 9.08 en Anne ligt nog op één oor. Dus ik ga mezelf vermaken met teksten schrijven.

Até a vista! Muito amor Kim

  • 18 Juli 2012 - 05:25

    Adjan:

    Goed da de gij weinig vrije dag het Bep, hedde gij eindelijk hetvgevoel da ge gij met een studie bezig bent!!!
    Zie dat het weer een beetje gelijk opgaat met onze weersverwachtingen hier vandaag ook opklaringen minder nat en eindelijk een idee dat het zomer wordt!!! Voor volgende week hebben ze zelfs met zomerse tempraturen gerdreigd, hoe durven ze. Weekend ziet er voor jullie veelbelovend uit, Enjoy de woensdag.
    Je vadertje!!!

  • 18 Juli 2012 - 08:39

    Maartje:

    Heb je die foto's zelf gemaakt of is dat om ons een indruk te geven van het eiland waar je dit weekend naartoe gaat? Super mooi!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Curitiba

Kim goes Brasil

Recente Reisverslagen:

18 November 2012

An ordinary week in Brasilllllllll

31 Oktober 2012

Oehlala waarbenjij.nu bestaat ook nog

28 September 2012

Ferry in Brazil

03 September 2012

Foz do Iguacu

14 Augustus 2012

Hang & Over gaan op stap
Kim

Hallo mijn naam is Kim van der Sanden en ik ben een life lover. Ik studeer Communicatie International Event Music & Entertainment Studies aan de Fontys Academy for Creative Industries, beter bekend als IEMES en ACI. Voor mijn studie ben ik een half jaar in Curitiba, Brazilië te vinden. Wat ik hier allemaal mee maak wil ik graag met jullie delen, dus veel lees plezier.

Actief sinds 06 Juli 2012
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 12029

Voorgaande reizen:

09 Juni 2015 - 30 Juni 2015

KIMGOESTHAI

10 Juli 2012 - 18 December 2012

Kim goes Brasil

Landen bezocht: