Op ontdekkingsreis... - Reisverslag uit Curitiba, Brazilië van Kim Sanden - WaarBenJij.nu Op ontdekkingsreis... - Reisverslag uit Curitiba, Brazilië van Kim Sanden - WaarBenJij.nu

Op ontdekkingsreis...

Door: Kim van der Sanden

Blijf op de hoogte en volg Kim

15 Juli 2012 | Brazilië, Curitiba

Boa noite,

Hoe is het in Nederland? Weer al wat verbeterd? Curitiba is en blijft koud maar langzaam aan went het steeds meer. Volgens onze huisbaas Rafael wordt het vanaf begin augustus steeds beter weer.

Had ik al verteld dat we twee nieuwe huisgenoten erbij hebben gekregen? Twee franse jongens om precies te zijn, de namen ben ik momenteel even kwijt... Maar ze zijn erg aardig en hebben net zoals wij ook last van de kou.

Gisteravond zijn Hannah, Nick, Anne, ik en twee Braziliaanse vrienden van Hannah en Nick naar de film geweest. Nou jullie kennen mijn bad karma, maar Hannah kan er ook wat van. Om 16.30 hebben we de bus richting het centrum gepakt, richting een groot winkelcentrum. Binnenin het winkelcentrum zou de bioscoop zitten. Eenmaal uitgestapt bij de halte was Hannah gedesoriënteerd en duurde het even voordat ze het winkelcentrum had gevonden. Waar Anne haar nota bene op moest wijzen. Afijn eenmaal aangekomen koos Hannah de film From Rome with Love uit, de nieuwe film van Woodey Allen. (Ik zou niet weten wie het is maar ik denk dat veel mensen zich nu af zullen vragen onder welke steen ik geleefd heb de afgelopen jaren) Nadat de kaartjes waren gekocht hebben we even wat gezellig gegeten met z'n allen. De voertaal was helaas Portugees maar toch erg mijn best gedaan om er wat uit te halen en zo hier en daar is me dat ook gelukt.
Eenmaal geïnstalleerd in de bioscoop had Hannah zich niet gerealiseerd dat de film voor 60% Italiaans gesproken (Portugees ondertitelt) was. Kortom weer lekker geregeld ;) Los daarvan vond ik de film een beetje flauw maar we hebben wel weer een stukje van Curitiba gezien. Na de film hebben we met z'n allen de bus terug gepakt richting.

Vandaag hebben Anne en ik besloten om op ontdekkingstocht te gaan. Immers wat Hannah kan, kunnen wij beter ;)! Nee dat is een grapje hoor. Maargoed zoals de meeste van jullie weten ben ik geen held in stil zitten en begon het weer langzaam te kriebelen dat ik perse iets moest doen. Dus hop Curitiba in. Na even geïnformeerd te hebben welke bus we moesten hebben zijn we midden in het centrum de bus uitgestapt. Met behulp van een plattegrond hebben we onszelf prima kunnen redden en hebben we genoeg foto's gemaakt voor jullie zodat jullie enig idee hebben waar Anne en ik nou eigenlijk zitten. Zelf liepen we tegen een aantal leuke verassingen aan, zie hieronder de wist- je- datjes.

Wist-je-dat:
- Nick maar liefst met een 34 jarige MILF heeft gezoend.
- Ik dacht dat verkeerd gezien te hebben (immers ik dacht dat de Braziliaanse vrienden vriend en vriendin waren) dus mijn vermoeidheid de schuld gaf.
- Achteraf dus toch bleek dat ik het goed gezien had. Je begrijpt Nick was the joke of the evening.
- Ik erover zit te denken mijn haarkleur te veranderen?! Brazilianen hebben blijkbaar nog nooit blondines gezien, en dan ben ik nog niet eens platinablond oid.
- Brazilianen elkaar liefst in het openbaar opeten. Blijkbaar is het hier erg normaal om nogal intiem met elkaar te plakken in het openbaar. Anne en ik kijken onze ogen uit ;).
- Er midden in Curitiba een publieke 'vogeltuin' is.
- Er stiekem toch meer te zien is dan dat wij hadden verwacht (zie foto's)
- Er nogal veel zwervers hier en daar verspreid liggen. Ik durfde ze niet op de foto te zetten...
- We regelmatig geweerschoten horen.
- Kim Karma nog steeds niet weg is, aangezien ik hier EN Hi niet op kan waarderen en mijn normale pinpas niet werkt.
- We morgen onze eerste echte orientatiedag op school hebben.

Na 4 uur gelopen te hebben besloten we Anne en ik dat het mooi was geweest. Eenmaal wachtend op de bus komen we toevallig Nick tegen. Die net afscheid had genomen van Tereyaki (Koreaans meisje, maar we weten haar naam niet?!) zijn vaste scharrel. Blijkbaar is Nick kind of a ladies men..

Eenmaal thuis aangekomen hebben Anne en ik lekker broodjes gegeten. Vanavond hebben we een rustig filmavondje voor de boeg. Morgen om 9.30 worden we op school verwacht. Ik heb er echt ontzettend veel zin in en ben super nieuwsgierig naar onze mede studenten.

Nou dit was het wel een beetje, het kan nogal een hak op de tak verhaal zijn maar ach het went vanzelf =)!

Até amanhã.

xxx Kim


  • 15 Juli 2012 - 23:03

    Diva:

    Kim, schrale troost; Mandy hier denkt dat 'Woody Allen' een indiaan is. Of een figuurtje uit Toy Story....

  • 16 Juli 2012 - 10:04

    Ems:

    kimmie! ik kijk elke dag uit naar je avonturen, wow ik vind het allemaal zwaar cool! can't wait to read more! xxx

  • 17 Juli 2012 - 05:21

    Adjan:

    Nou Kimmie die Hannah moet snel een baantje nemen als reisleidster, top zoals zij jullie laat kennis maken met Curitiba. Wel goeie verhalen trouwens ga daarmee door als gij daor tijd veur het gij. Zie dat het weer dinsdag bij jullie bijna net zo goed zijn als hier!!!
    Alleen is het hier hoog zomer en bij jullie hartje winter!!! Het gras bij ons in groener als groen kan het 2 x per week mqaien tussen de buien door. Ben maar weer gaan werken hoewel (vanweege het weer!!!)ik deze week nog vakantie heb, dit om dagen te sparen voor Brazilie in december. Nou succes vandaag em maak er wat van daar. Die ouwe van je.

  • 17 Juli 2012 - 07:42

    Nick:

    onzettend leuk om te lezen, Kim - veel groeten aan Anne ook

  • 17 Juli 2012 - 08:06

    D.:

    Goed om te lezen dat alles daar goed gaat! Succes met het leren van dat binnensmonds Spaans en houdt ons vooral op de hoogte met je amuserende verhalen. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Curitiba

Kim goes Brasil

Recente Reisverslagen:

18 November 2012

An ordinary week in Brasilllllllll

31 Oktober 2012

Oehlala waarbenjij.nu bestaat ook nog

28 September 2012

Ferry in Brazil

03 September 2012

Foz do Iguacu

14 Augustus 2012

Hang & Over gaan op stap
Kim

Hallo mijn naam is Kim van der Sanden en ik ben een life lover. Ik studeer Communicatie International Event Music & Entertainment Studies aan de Fontys Academy for Creative Industries, beter bekend als IEMES en ACI. Voor mijn studie ben ik een half jaar in Curitiba, Brazilië te vinden. Wat ik hier allemaal mee maak wil ik graag met jullie delen, dus veel lees plezier.

Actief sinds 06 Juli 2012
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 12035

Voorgaande reizen:

09 Juni 2015 - 30 Juni 2015

KIMGOESTHAI

10 Juli 2012 - 18 December 2012

Kim goes Brasil

Landen bezocht: