Lessen in het Portugees... uh what?! - Reisverslag uit Curitiba, Brazilië van Kim Sanden - WaarBenJij.nu Lessen in het Portugees... uh what?! - Reisverslag uit Curitiba, Brazilië van Kim Sanden - WaarBenJij.nu

Lessen in het Portugees... uh what?!

Door: Kim van der Sanden

Blijf op de hoogte en volg Kim

12 Juli 2012 | Brazilië, Curitiba

Hee,

reisverslag nummer 2 so far, so good. Nou nadat Anne en ik een dag stil hebben gezeten zijn we maar eens op onderzoek uitgegaan. Onze fellow roomie Hannah heeft ons meegenomen op sleeptouw richting Down Town Curitiba.
Curitiba is GROOT! Ik bedoel ik heb New York gezien, maar dat is niets vergeleken bij Curitiba en dan heb ik het over de grootte.

Want Curitiba is allesbehalve mooi, maar dat kan ook aan het weer hebben gelegen. Oh even wat wist-je-datjes tussendoor voordat ik deze weer vergeet.
Wist- je- dat:
- De seizoenen omgedraaid zijn in Brazilië, momenteel is het hier dus winter.
- Het 5 uur eerder is hier.
- Sigaretten kopen een heel avontuur is.
- Curitiba de stad is waar de meeste lelijke mensen van Brazilië wonen. Dus Diva, don't worry het zullen geen Pablo's worden.
- Anne en ik onder twee fleece dekens + sokken, broeken, t-shirts en truien slapen. Het is hier namelijk IJSKOUD.
- Ik momenteel in een t-shirtje buiten zit te typen, want het is hier nu heeeeeeel lekker zonnig weer.

Eenmaal aangekomen in Curitiba hebben we Nick ontmoet. Een Amerikaanse vriend van Hannah, die toevallig ook uit North - Carolina komt. Eenmaal aangekomen hebben we een beetje rondgelopen in het shopping district, kan nog steeds vrij weinig uit dat hele Portugees halen. Maargoed als we binnenkort inderdaad lessen in het Portugees krijgen zal het allemaal wel snel gaan. Anyway, Nick vroeg ons of we zin hadden om mee te gaan naar een of ander eiland met strand. Nou zoals je begrijpt waren Anne en ik dol enthousiast aangezien we mooi weer hadden verwacht. Dus morgen in alle vroegte gaan we met de bus richting een eiland waarvan ik de naam natuurlijk weer niet heb kunnen onthouden.

Zometeen gaan we even boodschappen doen in de Wallmarkt en gezellig samen eten met Hannah. Vanavond zullen we waarschijnlijk weer lekker rustig een filmpje kijken aangezien we morgen vroeg op moeten. Oh btw ik heb foto's van ons huis bijgevoegd zodat jullie enig idee hebben waar Anne en ik wonen.

Tot morgen!


  • 12 Juli 2012 - 22:04

    Maartje:

    haha lekker tegenstrijdig:
    'Het is hier namelijk IJSKOUD'
    - 'Ik momenteel in een t-shirtje buiten zit te typen, want het is hier nu heeeeeeel lekker zonnig weer' ;) have fun tomorrow!

  • 13 Juli 2012 - 09:31

    Diva:

    Divirta-se meu caro!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Curitiba

Kim goes Brasil

Recente Reisverslagen:

18 November 2012

An ordinary week in Brasilllllllll

31 Oktober 2012

Oehlala waarbenjij.nu bestaat ook nog

28 September 2012

Ferry in Brazil

03 September 2012

Foz do Iguacu

14 Augustus 2012

Hang & Over gaan op stap
Kim

Hallo mijn naam is Kim van der Sanden en ik ben een life lover. Ik studeer Communicatie International Event Music & Entertainment Studies aan de Fontys Academy for Creative Industries, beter bekend als IEMES en ACI. Voor mijn studie ben ik een half jaar in Curitiba, Brazilië te vinden. Wat ik hier allemaal mee maak wil ik graag met jullie delen, dus veel lees plezier.

Actief sinds 06 Juli 2012
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 12033

Voorgaande reizen:

09 Juni 2015 - 30 Juni 2015

KIMGOESTHAI

10 Juli 2012 - 18 December 2012

Kim goes Brasil

Landen bezocht: